Egy bestseller újragondolva: az ID. Polo a sorozatgyártás útján
Elindult a visszaszámlálás az új ID. Polo érkezéséig: alig néhány hónappal a világpremier előtt egy, a sorozatgyártáshoz közeli ID. Polo-prototípus-flotta teljesíti a végső tesztkilométereket a világ számos régiójában. A cél a lehető legjobb minőség és a minden részletre kiterjedő tökéletesség, valamint a menettulajdonságok utolsó finomhangolása.
Thomas Schäfer, a Volkswagen AG konszern igazgatótanácsának tagja, a Core márkacsoport vezetője és a Volkswagen márka ügyvezetője elmondta: „Az ID. Polo egy új Volkswagen-generáció kezdete. Megújult dizájnnal, intuitív kezeléssel, csúcsminőséggel és elsőrangú menettulajdonságokkal érkezik – és egy igazi névvel. 25 000 eurótól induló alapárának köszönhetően az elektromobilitást Európában sok ember számára tesszük elérhetővé. És ez még csak a kezdet: 2026-ban hat új, 100 százalékban Volkswagen elektromos modellt dobunk piacra.”
Új korszak – 50 évvel az első Polo után. A Volkswagen az ID. Polo esetében az intuitív kezelhetőség, a funkcionalitás, a minőség és a megfizethetőség terén a jól ismert VW-erősségekre támaszkodik. Ezzel egy időben az ID. Polo az első modell Andreas Mindt vezető formatervező új, „Pure Positive” dizájnnyelvével. Az eredmény egy kompakt elektromos jármű, amely több helyet kínál, és magasabb kategóriás precíz menettulajdonságokat nyújt. Ezenkívül az elektromos ID. család első modelljeként ismét egy jól bevált VW-nevet visel, ez a „Polo”.
Négy teljesítményfokozat, két akkumulátorméret, akár 450 km hatótávolság. A 2026 tavaszára tervezett bemutatkozásakor az ID. Polo három teljesítményfokozatban lesz elérhető: 85 kW (116 LE), 99 kW (135 LE) és 155 kW (211 LE). A következő év folyamán érkezik a sportos ID. Polo GTI is, 166 kW (226 LE) teljesítménnyel.
A 85 kW-os és 99 kW-os változatok alapfelszereltségként a nagyfeszültségű akkumulátor új, 37 kWh (nettó) kapacitású LFP-verziójával (lítium-vasfoszfát akkumulátor) érhetők el. Ez az akkumulátor DC-gyorstöltő oszlopokon akár 90kW teljesítménnyel is tölthető. A 155 kW-os és 166 kW-os alapfelszereltségű hajtásváltozatokat az új PowerCo egységes cella NMC-változata (nikkel-mangán-kobalt-akkumulátor) látja el árammal. Ez az akkumulátor 52 kWh (nettó) energiatartalmat kínál, akár 450km2 hatótávolságot tesz lehetővé, és DC-oszlopokon akár 130 kW teljesítménnyel is tölthető.
Az ID. Polo egyik jellemzője az új fejlesztésű elsőkerék-hajtás. Ez a továbbfejlesztett modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció, a MEB+ alapján jött létre. A teljesen új, kifejezetten hatékony elektromos hajtás révén csökkent a komplexitás, ezzel együtt az alkatrészek száma és a tömeg is. Ezek azok a paraméterek, amelyek révén a Volkswagen csökkenteni tudta a költségeket és a fogyasztást. Továbbá az ID. Polo elektromos elsőkerék-hajtása egyértelműen előnyös a térkihasználás szempontjából. A hajtás lényegi moduljai közé tartozik a különösen hatékony, legújabb generációs Volkswagen e-motor, APP 290 néven. Az új generációs akkumulátor a padlólemez alatt kapott helyet. Ez is egy teljesen új fejlesztés: a Volkswagen Konszern úgynevezett PowerCo egységes cellája a cell-to-pack (CTP) technológiára épül, amelynek során a cellákat modulházak közbenső lépése nélkül, közvetlenül akkumulátorcsomagban egyesítik. Ez csökkenti az árat, a beépítéshez szükséges helyigényt és a súlyt, miközben mintegy 10 százalékkal növeli az energiasűrűséget. Előnye a nagyobb hatótávolság.
Az innovációk átalakulása. A MEB+ révén nemcsak a legújabb elektromos hajtástechnológiák, hanem számos újgenerációs asszisztensrendszer is megjelenik az ID. Polo modellben. Ide tartozik a jelentősen továbbfejlesztett „Travel Assist” is: Az asszisztensrendszer lehetővé teszi az asszisztált keresztirányú és hosszirányú vezetést, valamint az asszisztált sávváltást az autópályán. Ezen felül a „Travel Assist” az ID. Polóban először kínálja majd az új, jelzőlámpa- és stoptábla-felismerő funkciót.
Az új ID. Polo legfontosabb adatai. Az ID. Polo 4053 mm hosszú, 1816 mm széles és 1530 mm magas. A tengelytáv 2600 mm. Bár mérete megközelítőleg megegyezik a továbbra is gyártott klasszikus Polo (MQB, moduláris keresztmotoros platform) méretével, az elektromos ID. Polo a MEB+ kompakt hajtásmoduljainak köszönhetően egyértelmű előnyökkel rendelkezik a helykihasználás terén: a belső térben így 19 mm-rel több hely áll az utasok rendelkezésére, ami különösen a hátsó sorban érezhető. Nőtt továbbá a belső tér szélessége és a fejtér is. A csomagtér alapmérete is 24 százalékkal nőtt a klasszikus Polóhoz képest – 351-ről 435 literre. A hátsó üléstámlák lehajtásával a raktérkapacitás 1243 literre nő (szemben a klasszikus Polo 1125 literével). A megnövelt térnek köszönhetően a mindig négyajtós, ötszemélyes ID. Polo minden eddigi elődjénél sokoldalúbb, és egyaránt könnyedén veszi a városi élet kihívásait, valamint a barátokkal és a családdal töltött mindennapokat.
A Brand Group Core Európa teljes innovációs erejét kiaknázza.
Az ID. Polo fejlesztése a Brand Group Core keretein belül megvalósuló együttműködés eredménye: a projekt szakmai irányítását a SEAT & CUPRA végezte, az ID. Polo formatervezése a Volkswagen wolfsburgi dizájnközpontjának köszönhető. Az elektromos Polo legfontosabb technológiái – például a szoftver, az asszisztensrendszerek, a hajtás, a futómű és a kormányzás – a Volkswagen által kifejlesztett MEB+ modulrendszerű elektromos hajtáskoncepcióból származnak. Az ID. Polo gyártása a spanyolországi SEAT & CUPRA martorelli gyárában zajlik.
1 Sorozatgyártott járműhöz hasonló tanulmányautó. A jármű még nem kapható kereskedelmi forgalomban.
2 Becsült értékek.