A Volkswagen a 2025-ös UEFA Női Európa-bajnokság partnere
Az UEFA és a Volkswagen között újra partneri kapcsolat jött létre, és továbbra is támogatják a női labdarúgást.

A vállalat nemcsak a Női Európa-bajnokságot támogatja, hanem hét résztvevő nemzeti csapatot is
Christine Wolburg, márkaigazgató: „Évek óta aktívan támogatjuk a női egyenjogúságot és egyenlőséget a sportban”
A szponzorációval az ID. család modelljeinek ismertségét is szeretnék tovább növelni
A Volkswagen visszatér az UEFA futballpályájára. A járműgyártó a 2025-ös UEFA Női Európa-bajnokság partnere lesz. Az UEFA Női Európa-bajnokságot Svájcban rendezik meg július 2–27. között. A Volkswagen már a 2022-es angliai Női Európa-bajnokságon is az UEFA partnereként vett részt.
Christine Wolburg, a Volkswagen márka márkaigazgatója: „Évek óta támogatjuk mind a női labdarúgást, mind a női labdarúgókat. A nyári UEFA Női Európa-bajnokság szponzorációja tehát egy újabb jele elkötelezettségünknek a láthatóság, a méltányosság és a valódi részvétel iránt.”
Ahogy az előző bajnokságon is, a Volkswagen a szemléletformáló kampány mellett egy másik fontos célt is szeretne megvalósítani a partnerség által: „A színpadot arra is használjuk, hogy az ID. család teljesen elektromos modelljeit bemutassuk egy nemzetközi közönségnek” – jelentette be Wolburg.
A Volkswagen nemcsak a 2025-ös UEFA Női Európa-bajnokság partnere, hanem a 16 résztvevő nemzeti csapat közül hétnek is: Németország és a házigazda Svájc mellett Franciaországnak, Hollandiának, Dániának, Finnországnak és Olaszországnak. Ezekben az országokban a szponzori megállapodásokat az illető Volkswagen importőrök és a nemzeti labdarúgó-szövetségek között kötötték meg. A Volkswagen egyéb labdarúgást kedvelő piacokon is szervez majd programokat az Európa-bajnokság előtt és alatt.
Guy-Laurent Epstein, az UEFA marketingigazgatója elmondta: „Az UEFA örömmel üdvözli a Volkswagent újra a hivatalos UEFA Női Európa-bajnokság szponzoraként. Folyamatos támogatásuk kihangsúlyozza a női játék erejébe és lehetőségeibe vetett közös hitet. Ahogy a bajnokság hamarosan elkezdődik Svájc-szerte, ez a partnerség nemcsak egy rekorddöntő versenyt segít lebonyolítani, hanem hajtóerőként szolgál olyan jelentős befektetéseknek, amelyek hozzájárulnak a női labdarúgás fejlődéséhez, és több lehetőséget teremtenek nők és lányok számára a sport minden szintjén.”
Az UEFA Női Európa-bajnokságnak nyolc svájci város ad otthont, és várhatóan minden eddiginél sikeresebb lesz: rekordszánú látogatóval, kiemelkedő befektetésekkel és példátlan rajongói aktivitással.
Alexandra Popp, a Volkswagen európai nagykövete, 145-szörös német válogatott játékos és a VfL Wolfsburg kapitánya: "A női labdarúgás az utóbbi években fantasztikus előrelépést tett: a professzionalizmus, a színvonal és a figyelem rendkívül kedvezően alakultak. A Volkswagen a kezdetektől fogva támogatott minket: mind klubszinten a VfL Wolfsburgnál, mind nemzeti szinten a Német Labdarúgó Szövetségben, és Európában, csakúgy, mint most az UEFA Női Európa-bajnokságon. Ezt az elkötelezettséget és elismerést nagyra értékeljük a futball világában.”
Az utolsó UEFA Női Európa-bajnokság során, amelyet a koronavírus-járvány miatt 2021-ről 2022-re kellett halasztani, a Volkswagen a #KeinFrauenfußball, vagyis #EzNemNőiFutball szemléletformáló kampányával keltett fel a figyelmet. Ezzel a szándékosan provokatív szlogennel arra hívták fel a figyelmet, hogy az általános nyelvhasználat eltér a futball és a női futball között – mintha különböző sportágak lennének.
A VfL Wolfsburg női csapata, amely a Volkswagen AG teljes tulajdonú leányvállalata, szintén részesül a vállalat támogatásából: immár tizenkét éve a német futballklub női labdarúgói Európa legsikeresebbjei közé tartoznak, nemcsak kétszer nyerték meg az UEFA Női Európa-bajnokságot, hanem hétszer a német bajnokságot és tizenegyszer a Német Kupát is.