Több mint 90 százalékos kapacitás: Az ID.3 akkumulátora lenyűgöző teljesítményt nyújtott az ADAC 160.000 kilométeres tartóstesztjén.
Az ADAC tesztelői négy évnyi tartósteszt után kiváló értékelést adtak az ID.3-nak. A landsbergi (Németország) Tesztelési és Technológiai Központ mérnökei több mint 160.000 kilométert tettek meg. A legfontosabb tanulság: a nagyfeszültségű akkumulátor nettó kapacitása még mindig 91 százalék. Egy ID.3 Pro S01 modellt teszteltek, amelynek nettó akkumulátor kapacitása 77 kWh volt. Ahogy minden más ID. modellnél, a Volkswagen garantálja, hogy az ID.3 akkumulátora nyolc év használat vagy 160.000 kilométer megtétele után is legalább az eredeti nettó kapacitás 70 százalékával rendelkezik.

Az ADAC tesztelői négy évnyi tartósteszt után kiváló értékelést adtak az ID.3-nak. A landsbergi (Németország) Tesztelési és Technológiai Központ mérnökei több mint 160.000 kilométert tettek meg. A legfontosabb tanulság: a nagyfeszültségű akkumulátor nettó kapacitása még mindig 91 százalék. Egy ID.3 Pro S01 modellt teszteltek, amelynek nettó akkumulátor kapacitása 77 kWh volt. Ahogy minden más ID. modellnél, a Volkswagen garantálja, hogy az ID.3 akkumulátora nyolc év használat vagy 160.000 kilométer megtétele után is legalább az eredeti nettó kapacitás 70 százalékával rendelkezik.
„Az eredmény még sok megtett kilométer után is jól mutatja ID. modelljeink lenyűgöző minőségét” – hangsúlyozza Martin Sander, a Volkswagen Igazgatótanácsának értékesítésért, marketingért és aftersales-ért felelős tagja. „A 160.000 kilométer megtétele utáni 90 százalékot meghaladó akkumulátorkapacitás igazolja, hogy ID. modelljeink használt járműként is nagyon vonzóak, és továbbra is megfelelnek ügyfeleink elvárásainak.”
Az ADAC tesztelői nem kímélték az akkumulátort. Annak érdekében, hogy a 160.000 kilométert a lehető leggyorsabban elérjék, az ID.3 töltéseinek több mint 40 százalékát gyorstöltő-állomásokon végezték. Emellett az ajánlással ellentétben a járművet a tesztvezetések között, olykor több napon át is 100 százalékos töltöttségi szinten hagyták a töltőállomáson.

Ez volt az első ilyen tartósteszt egy ID. családi jármű esetében. A tesztvezetések között az ID.3-at a bajorországi Tesztelési és Technológiai Központ mérnökei többször is ellenőrizték, különösen az akkumulátor állapotára fókuszálva.
Az ADAC egyértelmű ajánlása az ügyfelek számára: a szoftverfrissítéseket mindig telepíteni kell. A tartósteszt során az ID.3 több szoftverfrissítést is kapott – köztük az Elektromos Jármű Útvonaltervezőt, amely hosszabb útvonalon megtervezi a töltési megállókat, hogy a célállomás a lehető leggyorsabban elérhető legyen. A rendszer a töltöttségi szint mellett az aktuális forgalmi helyzetet és az előrejelzéseket is figyelembe veszi. A különböző hibajavítások mellett a frissítések a töltési teljesítményt is növelték, akár 170 kW-ig.
A frissítések a fogyasztásra, és így a hatótávolságra is pozitív hatással voltak. Különösen a rövid távokon és a 0–5 °C közötti téli hőmérsékleten jelentősen javult a fogyasztás az új szoftvernek köszönhetően.
További pozitívumokat is kiemeltek az ADAC tesztelői: a nagy futásteljesítmény ellenére a karosszéria és a futómű jó állapotban volt. A tengelyek, a felfüggesztés és a kormányzás jól bírták a jármű súlyát, és jelentős problémák vagy hibák nem jelentkeztek.