Bővül a Transporter program: duplakabinos platós és két új dobozos kivitel
A Volkswagen Haszonjárművek tovább bővítette az új Transporter generáció kínálatát. A klasszikus Dobozos (áruszállítás) és a Kombi (személyszállítás) modellek után három további változat került a piacra: a duplakabinos, nagy rakodófelülettel rendelkező Transporter Platós (41.158 eurótól1), a kombinált áru- és személyszállításra alkalmas Transporter Dobozos Plus (38.525 eurótól1) és a Dobozos Plus alapjaira épülő dobozos kivitel, L-válaszfallal a raktérben (39.990 eurótól1). Ezek a modellek is konfigurálhatók turbódízel- vagy elektromos hajtással, a dobozos kivitel pedig Plug-in hibrid hajtással is.

Duplakabinos platós: Évtizedek óta a Volkswagen Haszonjárművek palettájának egyik legkeresettebb modellje a duplakabinos platós kivitelű Transporter. Mivel a Transporter ebben a változatban alig tudhat maga mellett versenytársakat, különösen az építőiparban, beleértve az útépítést, valamint az erdőgazdálkodásban és kertészeti vállalkozásoknál nagyon sikeres változat. Az elsőkerék-hajtású változatokban választhatóan egy 81 kW/110 LE vagy 110 kW/150 LE teljesítményű turbódízel motor (TDI) kerül beépítésre. Gyakran speciális, burkolt utaktól távol eső felhasználási területei miatt a Volkswagen Haszonjárművek az új Transporter Platóst opcionálisan 4MOTION összkerékhajtással is kínálja. Ebben az esetben mindig egy 110 kW / 150 LE teljesítményű, 8 fokozatú, automata sebességváltóval, turbódízel motorral (TDI) találkozunk. A 110 kW-os változatnál az automata váltó opcionális. Először rendelhető a platós kivitel elektromos hajtással is, 100 kW / 136 LE, 160 kW / 218 LE vagy 210 kW / 286 LE teljesítményváltozatokban. A mindig hátsókerék-hajtású e-Transporter nagyfeszültségű akkumulátora 64 kWh (nettó) kapacitású; a típusból adódóan minden e-Transporter 1-sebességes automata váltóval van felszerelve.
4,2 négyzetméteres rakodófelület: Duplakabinos platós kivitelben a Transportert mindig hosszú tengelytávval, egy utasoldali dupla üléssorral és a második sorban háromszemélyes üléssorral szállítjuk. A négyajtós duplakabin mögött található a 2169 mm hosszú és 1945 mm széles plató; rakodópereme 956 és 980 mm között van, és lehajtható alumínium oldalfalakkal rendelkezik. A hasznos teherbírás akár 1073 kg, a vontatható tömeg pedig akár 2500 kg. Speciális használat esetén lehetőség van a plató elhagyására, és helyette egyedi felépítmény szerelésére az alvázra.
Dobozos Plus: Újra elérhető a kombinált áru- és személyszállításra tervezett Dobozos Plus. Ebben a változatban a második üléssorban mindig háromszemélyes üléspad található. Ehhez a kivitelhez is rendelhető az első üléssor egy vagy két utasüléssel; így a vezetőüléssel együtt akár hat ülőhely is rendelkezésre áll. Az utas- és raktér között műanyag, ablakkal ellátott válaszfal található. A Transporter Dobozos Plus az utasoldalon tolóajtóval nyílik; a vezetőoldali tolóajtó opcionálisan rendelhető. A tolóajtók ablakokkal rendelkeznek.
Először a kínálatban: Dobozos L-válaszfallal. Kombinált áru- és személyszállításra tökéletes választás az L-válaszfallal rendelkező Transporter Dobozos. L-alakú fém válaszfallal rendelkezik. Ez elválasztja az első üléseket, valamint a második sor két egyes ülését a raktértől. A vezetőoldalon a raktér az első üléssorig tart; így az L-válaszfallal rendelkező Dobozos modellben (a válaszfal az oldalsó irányból is védi a második üléssort) a vezetőoldalon különösen hosszú tárgyak szállíthatók. Opcionálisan ez a dobozos kivitel az első sorban két utasüléssel is elérhető. A L-válaszfallal rendelkező Dobozos mindig két tolóajtóval rendelkezik. Az utasoldali tolóajtó alapfelszereltségként ablakokkal van ellátva.
Opcionálisan finomított és Plug-in hibrid hajtással: Extraként a dobozos az „Allterrain” felszereltséggel, a „PanAmericana” változatban konfigurálható. A „PanAmericana” változatokat a belső tér finomítása mellett különösen robusztus külső burkolatok jellemzik. A Transporter Dobozos Plus emellett egy elegáns „Edition” változatban is elérhető, amely többek között 17 colos könnyűfém keréktárcsákkal és fekete fényezésű tetővel tehető egyedivé. A dobozos kivitel hajtásláncának spektruma széles: Nemcsak turbódízel- és elektromos modellekként érhetők el (hasonlóan a Platóshoz), hanem Plug-in hibrid elsőkerék-hajtással (171 kW / 232 LE rendszerteljesítmény) automata CVT-sebességváltóval is.
1. Minden ár (nettó, áfa nélkül) és alapfelszereltség a Németországban kínált modellprogramra vonatkozik.
A Volkswagen Haszonjárművek márkáról: Sikereket, szabadságot és a jövőt szállítjuk. A könnyű haszongépjárművek vezető gyártójaként a Volkswagen Haszonjárművek márka alapjaiban újítja meg és teszi fenntarthatóvá az áruk, személyek és szolgáltatások szállítását. Járműveink egyaránt alkalmasak építőmunkások, családok, kalandorok, zsemlék, csomagok vagy éppen szörfdeszkák szállítására. Minden egyes nap a világ minden táján számtalan embernek segítenek abban, hogy jó munkát végezzenek. Mobil műhelyekként szelik az utakat, vagy éppen mentőorvosokat és rendőröket visznek munkába. Telephelyeinken Hannoverben (Németország), Poznanban (Lengyelország) és Wrzesniában (Lengyelország) mintegy 22 200 munkatárs gyárt járműveket üzleti és lakossági ügyfelek számára. A Transporter, Multivan, Caddy, Crafter, Amarok és az ID. Buzz minden nap lenyűgözi ügyfeleinket. A Volkswagen Haszonjárművek a Volkswagen-vállalatcsoporton belül is vezető márkának számít az önvezetés valamint az olyan mobilitási szolgáltatások terén, mint a Mobility-as-a-Service és a Transport-as-a-Service; ezeken a területeken mi alakítjuk a mobilitás jövőjét. Így a márka a jövő társadalmát minden meghatározott követelményével a tisztább, okosabb és fenntarthatóbb mobilitás felé tereli. Ezt jelenti a Volkswagen Haszonjárművek márkaígérete: Sikereket, szabadságot és a jövőt szállítjuk.